תעשיית הלמידה בארגונים 2019 – סקירה עולמית

World Industry Review

הסקירה נכתבה ע"י אורית שטיין, רינתיה ברוכים לוין וד"ר ערן גל 

נתחיל מהסוף…
המצב של תעשיית ה-L&D* בעולם בסיכום 2019 ממש טוב ואפילו נמצא בנקודת קפיצה.
ארגונים מבינים את ההשפעה של L&D ומכירים בערך של אנשי הלמידה.
בחנו לעומק סקרי תעשייה עולמיים מובילים, ניתחנו את הממצאים ומיפינו את מסקנות הרוחב.
מה בולט? ניכר שמשקיעים יותר משאבים בלמידה ארגונית ככלל ובאנשי הלמידה בפרט. בנוסף, מתחילה להיווצר תרבות למידה בארגונים.
*Learning and development, זהו שם המקצוע שלנו בניכר

world-industry-ld-review

למה, איך ומה צופן העתיד? מוזמנים להמשיך לסקירה המלאה.

תפריט 

רקע

סקרי התעשייה אותם בחנו הם סקרים ותיקים ורציניים של מאות משתתפים מכל העולם, מארגונים קטנים וגדולים, לוקאליים וגלובליים, ומכל הקשת הארגונית. הסקרים יוצאים בתחילת כל שנה קאלנדרית.

שם הסקר מי מאחוריו? כמה השתתפו? מה עוד?
TRAINING INDUSTRY REPORT Training magazine – מגזין פיתוח מקצועי ותיק 240 ארגונים מגוונים מבוצע ע"י חברת מחקר מקצועית ובלתי תלויה
ATD State of the Industry ATD

הארגון הגדול בעולם (מעל 120 מדינות) למקצועות ה-D&L ומקצועות משיקים נוספים

318 ארגונים מגוונים הארגונים סיפקו נתונים מ- 2018, המחקר ממומן ע"י American Management Association
LinkedIn Learning's Workplace Learning Report חברת LinkedIn המציעה פרופיל מקצועי דיגיטלי וכן אפשרויות הכשרה על בסיס מאגר הקורסים המכוון של Lynda.com. החברה מצבה עצמה כפלטפורמה וספק Data מוביל בתחום ניהול כשירויות וקריירה 1,200 אנשי L&D ו-2,100 עובדים לומדים מזכירים שמדובר בארגון עם אינטרס…
L&D Global Sentiment Survey חברת DHT בבעלות Donald H Taylor, מבכירי תעשיית הלמידה הארגונית בעולם בכלל ובאירופה בפרט 1,953 מצביעים מ-92 מדינות סקר כולל שאלה אחת בלבד: "מה יהיה חם בלימוד במקום העבודה בשנת 2019?"
סקר מפתחי הדרכה ישראל HIT – הפקולטה לטכנולוגיות למידה 174 מפתחי הדרכה בישראל הם תותחים!

 

הנתונים היבשים

שם הסקר תקציב שנתי פר עובד ממוצע שעות הדרכה בשנה*
TRAINING INDUSTRY REPORT 1,286$
*מגמת עלייה
42.1
*מגמת ירידה
ATD State of the Industry 1,299$
*מגמת עלייה
34
*זהה לאשתקד
ממוצע 1,292$ = 4,400 ₪ ~ 38 שעות  = 4.5 ימי עבודה ~

* הפער נובע מהספירה של שעות הסמכה

תקציבים

מבחן ה-Show me the money מוכיח כי ארגונים בעולם מבינים את ההשפעה של L&D. לפי הסקר של Training Industry, סך תקציבי ההדרכה בכלל הארגונים שנבדקו לאורך השנים בירידה של 5% לעומת שנה שעברה (בעיקר בגלל צמצום הוצאות נסיעות, מתקני הדרכה ועוד). אבל כשמסתכלים פנימה לנטו רואים את התקציבים של עולם ההדרכה גדלים או לפחות לא מצטמצמים, וזו בשורה יפה מאוד.

training budget

הסקר גם בדק למה התקציבים גדלו, ואלו הסיבות העיקריות:

  1. עלייה בהיקף ההדרכות 67%
  2. הגדלת צוותי הכשרה 53%
  3. רכש טכנולוגיות חדשות/ציוד 46%
  4. הגדלת מספר הלומדים 43%

training budget increase

גם LinkedIn בדקו את סוגיית התקציב ומצאו ש-43% מהמשתתפים צופים שתהיה עלייה בתקציבם:

 L&D budgets increase

בנוסף הם מצאו שהתקציב כבר לא מהווה חסם ללמידה (27%), בפער משמעותי לעומת 2017, שאז התקציב אתגר את כמחצית אנשי ההדרכה (49%):

L&D budgets constraints

תמיכה נוספת ניתן לראות בסקר מפתחי הדרכה 2019 שבוצע בארץ, כאשר נושא התקציב מופיע רק במקום ה-4 (היה ב-2017 במקום ה-3) ולפניו חסמים אחרים כגון תהליכי עבודה אטיים, תפיסות מסורתיות לדרכי למידה וחסמים טכנולוגים/תשתיתיים:

HIT L&D constraints

תקנים

הוכחה נוספת למסקנת העל שלנו שארגונים מבינים את ההשפעה של L&D ומכירים בערך של אנשי הלמידה, היא שאפשר לראות שמעבר לתקציב, ארגונים רבים הגדילו את מספר אנשי ההדרכה ב-2019 (35%) או לפחות לא הפחיתו את מספרם (51%):

 training staff

גם לפי LinkedIn הצוותים ילכו ויגדלו, כאשר 87% מהמשתתפים צופים שהצוות שלהם יגדל או יישאר באותו היקף:

 L&D teams

מנהלים

מכירים את המשפט: "תגיד לי מי הספונסר שלך ואגיד לך מי את/ה" (או שסתם המצאנו אותו לטובת המאמר?!), אז לפי האמרה הידועה, מצאנו שיותר מנהלים מעודדים את העובדים ללמוד, ולכן LinkedIn מניחים שזה מעיד על התקדמות לתרבות של למידה בארגונים:

 Exacutive support L&D

⇐ סיכום עד כאן: מיצוב של אנשי הלמידה הארגונית.
יותר תקציבים, יותר כוח אדם, יותר תמיכה ממנהלים. ארגונים לא משקיעים משאבים אם הם לא מאמינים שיוצא להם מזה משהו.

שיטות למידה

למידה דיגיטלית עדיין במגמת עלייה (מעורבת)
בסקר של Training Industry מזהים עלייה בלמידה טכנולוגית אבל (תופים בבקשה…) הם מזהים גם עלייה בהדרכות פרונטליות (הכל יחסי: הנתון היה 59% בתחילת העשור!).

Training Delivery Methods

לפי LinkedIn, אנשי הלמידה משקיעים יותר בפיתוח של למידה באונליין ופחות בהדרכה מסורתית פרונטלית (חשוב לסייג שיש להם אינטרס מובהק לצאת בהצהרה כזו). לדבריהם, ברגע שמשקיעים יותר באונליין אז יש יותר אימפקט ארגוני (ROI וכולי) והערך של ה-L&D עולה:

Online learning

ומה בארץ? מהסקר של HIT ניכר שאצלנו בעיקר עסוקים בדיבורים (ליטרלי), כאשר שלושת המקומות הראשונים עדיין שמורים להדרכה פרונטלית/פורמלית, ללא עלייה מ-2017 בלמידה הדיגיטלית:

Learning methods HIT

אז נניח שאתם אנשי פיתוח למידה ארגונית שרוצים להשקיע בטכנולוגית למידה, בגלל שראיתם שזה עוזר לייצר אימפקט משמעותי בארגון – איפה הכי נכון שתשקיעו?  פיתוח תוכן (מהירות חשובה מאיכות), חווית משתמש ומערכת ניהול. לפי השוק האמריקאי ארגונים משקיעים בעיקר ב: LMS, וובינרים, rapid e-learning וסימולטורים. תחומים חדשים שנכנסו השנה הם VR, AR ו-AI אז עוד קשה לראות כאן מגמה.

 Learning technologies usage

ובאילו בארץ? טכנולוגיות הלמידה הבולטות הנן: יישומי מחשב אישי (PPT, Word ודומים), מערכת ניהול למידה וכלים שיתופיים במקומות הראשונים, כאשר EPSS (הוותיק) והצ'ט בוט (שרק נכנס לסקר) בתחתית הרשימה.

learning technologies usage

השקעה פר עובד.ת

גם לפי ה-ATD וגם לפי Training Industry ב-2019 ארגונים השקיעו יותר בלומדים וההוצאה הכספית פר עובד.ת גדלה:

training expenditures per learner

אבל קבלו את זה… במקביל לנתון הקודם, ארגונים הפחיתו את שעות ההדרכה (לפי Training Industry):

hours of training per employee

או לפחות לא הגדילו אותם לפי ה-ATD, אז אולי בגלל זה מחבבים אותנו יותר…

למרות שההסבר לתופעה לא נמצא בסקרים באופן מפורש, ניתן לשער כי הוא מושפע משימוש מסיבי יותר בטכנולוגיות למידה (שמקצרות ברוב המקרים את משך ההכשרה). בכלל זאת קורסי רשת המחליפים או משולבים עם קורסים פרונטאליים מקשים על מניין השעות ולא נספרים לרוב כ Training Hours.

אנשי הלמידה בארגונים

בעניין זה מוביל ה-ATD עם מודל כשירויות חדש ומקיף עליו ניתן לקרוא בסקירה שלנו.
בגדול המודל מחדש בכשירות "השפעה על יכולות ארגוניות" אותה שם כיכולת ליבה.

Talent Development Capability Model ATDD

לפי LinkedIn, חלה נקודת מפנה במקצוע שלנו. תקציבים מוגדלים ותמיכת מנהלים סוללים את הדרך עבור אנשי הלמידה הארגונית למלא תפקיד אסטרטגי יותר בארגון. בהחלט מתכתב עם מודל הכשירויות של ה-ATD.
בנוסף, לאור הנתון כי רוב אנשי ה-L&D חווים קושי ביצירת Engagement בקרב העובדים.
סקר LinkedIn מציין כי הגיע הזמן שאנשי ה-L&D יחשבו כמו משווקים כדי להגביר את מעורבות הלומדים. בגדול הם ממליצים להשתמש בפלטפורמות שעובדות (כמו מיילים ורשתות פנים-ארגוניות) אבל גם להיות יותר יצירתיים באמצעות סרטונים, קמפיינים, תחרויות וכו'. בנוסף, הם מציעים להיעזר בממשקים כדי להגביר את התפוצה – כמו HR ומנהלים.

בסקר של HIT זיהו את המיומנויות הבאות (עבור מפתח.ת הדרכה):

L&D skils

הלומדים עצמם

מצד אחד עובדים אומרים שאין זמן ללמידה (אוקיי בומרים, חוץ מכם):

generations

מצד שני אלו שכן משקיעים בלמידה (5+ שעות בשבוע) מדווחים ש:
הם יודעים לאן הם הולכים עם הקריירה שלהם (74%)
יש להם יותר משמעות בעבודה (48%)
הם פחות בסטרס בעבודה (47%)
ו-94% מהעובדים יישארו יותר זמן בארגון שמשקיע בלמידה ובפיתוח שלהם. מדהים לא?*

learning impact on learner

*מזכירים שוב שזה סקר עם כוונה מאוד ברורה

מה צופן העתיד?

באופן כללי – ללמוד זה ה"לנשום" החדש…

מגמות מאקרו כמו טרנספורמציה דיגיטלית וירידה בחיי המדף של כישורים מותירות את הארגונים להתעדכן כשהם מנסים להעסיק ולפתח את המיומנויות הנכונות – כולם ללא יוצא מן הכלל עסוקים בלמידה מתמדת.

כמה דגשים נוספים:

  • לפי LinkedIn, ארגונים מתכוננים לדור ה-Z (ליתר דיוק 74% דיווחו על כך) ובאופן כללי עושים יותר התאמות ללומדים באמצעות למידה דיגיטלית וחברתית.
  • לפי HIT, תהיה יותר למידה דיגיטלית ותפקיד אנשי הלמידה יהיה יותר מורכב ויתחבר לעולם החדשנות בארגונים.
  • ובסקר של Donald H. Taylor שבודק רק שאלה אחת "מה יהיה הכי חם בשנה הקרובה?", נמצא שה-DATA מתחילה להפציע בעולם ה-L&D.

סיכום

מדהים לראות איך תעשיית הלמידה הארגונית מתפתחת בעשור האחרון ומבצעת קפיצת מדרגה אדירה.
לצערנו המצב בארץ שונה מאוד מהסטטוס העולמי: מיצוב אנשי הלמידה בארגונים, השיטות בהן אנו מלמדים, תקציבי הלמידה, תקנים וההבנה כי למידה בארגונים היא צורך הולך וגובר.
אבל… זה בהחלט בידיים שלנו להשפיע על המצב לטובה. הי, בשביל זה הקמנו את limi.

⇐ רוצים להשפיע ולקבל את סקר תעשיית הלמידה הארגונית בישראל? מלאו את הסקר והירשמו לניוזלטר של limi 

♥ רוצים ללמוד את המקצוע ולהתעדכן בכל מה שחם בתעשייה? בואו לתוכנית ההכשרה הייחודית שלנו

דילוג לתוכן