סקירת תעשיית הלמידה בארגונים ישראל 2022

סקר תעשיית הלמידה בארגונים בישראל 2022

נכתב ע”י – מיה אלמקייס ורינתיה ברוכים לוין 

בסיוע צוות limi – ספיר נמיר
תודה מיוחדת – דנה ארנון-פרי – D POINT 

הסקירה נכתבה בחסות elevation – המספקת פתרונות אקדמיה פנים ארגוניות מותאמות לצרכי הארגון; על מנת להכשיר עובדים קיימים לתפקידים נדרשים או לגייס טאלנטים באמצעות הכשרות ייעודיות.
תודה על העבודה המשותפת לקידום תחום הלמידה בארגונים בישראל! 

זהו הסקר המקיף ביותר בארץ שנעשה בתחום זו השנה הרביעית, השתתפו בו עשרות ארגונים מכלל המגזרים במשק.
מטרתו להוות כלי עבור הנהלות ואנשי למידה בארגונים, לצורך קבלת החלטות מושכלות שיקדמו את הלמידה כמנוע צמיחה ארגוני.

לקבלת הסקירה המלאה ולרישום לניוזלטר של limi



    לצפיה בוובינר הסקירה – לחצו כאן

    מה כוללת הסקירה המלאה

    • תקציר
    • הארגונים המשתתפים
    • יחידות הלמידה הארגונית
      – כמות העובדים
      – תחומי העיסוק
      – מיקום ארגוני
      – מיצוב ארגוני
    • תהליכי עבודה ופתרונות
      – אסטרטגיה
      – תכנית הלמידה הארגונית
      –  חיבור ליעדים ולאסטרטגיה הארגונית
      – פתרונות הלמידה המוצעים בארגון
      – כיווני פעולה עתידיים
    • תקציב ושעות
      – תקציב כלל ארגוני
      – השוואת התקציב לעומת אשתקד
      – תקציב פר עובד/ת
      – שעות למידה פר עובד/ת
    • אנשי הלמידה בארגונים
      – תפקידים
      – הגדרת התפקיד בארגון
      – שכר
      – השכלה
      – שביעות רצון מהמקצוע
    • מה צופן העתיד
    • סיכום

     

    תקציר

    יחידות הלמידה הארגונית

    • שלושת תחומי העיסוק המרכזיים, זו השנה השלישית ברציפות הם:
      1. הכשרות עובדים לתפקיד (84%)
      2. אוריינטציה לארגון – Onboarding (79%)
      3. פיתוח אישי והעשרה (75%) – קפץ מהמקום ה-5 אשתקד
    • העיסוק ב-Reskilling & Upskilling דורג גם השנה במקום ה-10 בלבד. אמנם עלה מקום אחד, אך נראה כי העיסוק בתחום זה עדיין לא מהווה צורך מרכזי בשוק הישראלי, זאת בניגוד לתחזיות השוק מסקרים בעולם.
    • 35% מהמשיבים חשים כי הם מייצרי ערך מוסף בארגון (ע”פ מודל הערך המוסף).
    • 54% מהיחידות ממוקמות במשאבי האנוש הארגוני.

    סקר תעשיית הלמידה בארגונים בישראל 2022

    תהליכי עבודה ופתרונות

    • ל-59% מיחידות הלמידה קיימת אסטרטגיה מוגדרת.
    • זוהי השנה השלישית (!) שנמצא קשר חיובי מובהק בין קיום אסטרטגיית למידה ארגונית, לבין המיצוב הארגוני. וכן, כי ככל שתוכנית הלמידה מחוברת יותר ליעדים ולאסטרטגיה הארגונית כך עולה ההערכה של הארגון את הלמידה כמנוע צמיחה ארגוני.
    • עולה כי 77% מיחידות הלמידה הארגונית בארץ מבצעות אבחון צרכי למידה אחת לשנה.
    • רמה 1 במודל קירקפטריק עדיין שולטת (85%) ככלי להערכת השפעת הלמידה בארגון (לצערנו…). 
    • נראה כי 29% מיחידות הלמידה מקבלות החלטות על בסיס דאטה.
    • מבחינת פתרונות הלמידה המוצעים בארגון, נראה כי הלמידה ההיברידית (48%) והדיגיטלית (39%) עקפו את הפתרונות הקלאסיים / מסורתיים (34%).
    • בגזרת פלטפורמות בהם מנגישים למידה אפשר לראות הכל מהכל (פורטל, תיקיות, אתרים ייעודיים, LMS-LXP ועוד, אבל הווטסאפ שבר שיאים (57%).

    סקר תעשיית הלמידה בארגונים בישראל 2022

    תקציב ושעות הלמידה בארגונים

    • תקציב הלמידה השנתי פר עובד.ת עומד על 1,260₪ (=340$), לעומת ארה”ב בה מדווח כי התקציב השנתי הוא פי 4 פר עובד.ת. כלומר, מול בנצ’מרק התקציב העולמי, תקציבי הלמידה בארגונים בישראל נמוכים משמעותית.
    • גם השנה למעלה מ-50% מהמשיבים לא יודעים נתונים לגבי תקציב הלמידה הארגוני.
    • במרבית הארגונים תקציב הלמידה נשאר דומה.
    • זמן הלמידה הפורמלי פר עובד.ת עומד על 44 שעות שנתיות בממוצע, וכן גם אנחנו בפער משמעותי מול העולם.

    סקר תעשיית הלמידה בארגונים בישראל 2022

    א.נשי הלמידה הארגונית

    • אנחנו זזים – 27% שינו מקום עבודה ו-35% הצהירו שהם מתכוונים לשנות תפקיד או מקום עבודה השנה.
    • השכר הממוצע עלה גם השנה ועומד על 18,000 ₪ וכן כן יש פער משמעותי מול העולם גם בשכר.
    • מבחינת הכשרה לתפקיד, גם השנה מצאנו שלמעלה מ-50% מא.נשי המקצוע לא למדו אותו באופן מסודר.
    • גם השנה, הנושאים שצוינו כמטרידים ביותר במקצוע הם מיצוב הלמידה בארגון ושמירה על רלוונטיות, והנושאים שצוינו כמשמחים ביותר במקצוע הם משמעות ויצירתיות.
    • ושימו לב לנתון הבא: זוהי השנה הרביעית ברציפות שמעל ל-90% מאנשי הלמידה הארגונית מרוצים מהמקצוע!

    תעשיית הלמידה הארגונית בישראל 2022

    מה צופן העתיד?
    כמיטב המסורת, בחלק האחרון בסקר שאלנו שאלה פתוחה לגמרי: “לאן לדעתך יתפתח תחום הלמידה הארגונית?” ובאופן לא מפתיע המגמה הבולטות ביותר היא הטמעת ה-AI.

    סקר תעשיית הלמידה בארגונים בישראל 2022

    **דגש: הסימון N= מציין את מספר המשיבים על הסקר והוא מצוין בכל נתון רלוונטי.

    **מטרת הדוח הינה לייצר תמונת מצב לגבי תחום הלמידה הארגונית בארץ. לא כל הנתונים יצאו מובהקים, במקרים בהם נמצאה מובהקות סטטיסטית היא צוינה.

    סיכום

    יש עוד הרבה עבודה, בעיקר אל מול אתגרי הטכנולוגיה, השינויים בשוק העבודה וההאטה הכלכלית.

    אבל הצלחנו לייצר צ’ק ליסט מוכח מחקרית שעונה על השאלה:

     סקר תעשיית הלמידה בארגונים בישראל 2022

     

    מקוות שהסקר יעזור בקבלת החלטות מושכלות עבור הנהלות ואנשי למידה בארגונים,

    כדי לקדם את הלמידה כמנוע צמיחה לארגונים ולאנשים.

     

     

    מי אנחנו?

    limi היא הבית ללמידה ארגונית בישראל.
    מקדמים למידה כך שתהווה מנוע צמיחה לארגונים ולאנשים. אנחנו מספקים מענה מקצועי רחב לאנשים העוסקים בתחום ולארגונים ע”י ייעוץ אסטרטגי, הדרכות, הכשרות מקצועיות, מחקר וקהילה. 

     

    Elevation  הוקמה במטרה לפתור את המחסור בכח אדם מיומן.
    החברה מציעה”Academy as a Service”  לחברות וארגונים במטרה להכשיר עובדים קיימים (Upskill & Reskill)  ולגייס עובדים חדשים דרך הכשרות (Train to Hire ), בניית ותפעול האקדמיות הפנים ארגוניות ועוד.

    אנחנו עובדים עם ארגונים וחברות המובילות בתעשייה בישראל ובעולם ומחדשים את האופן שבו הדרכה ארגונית מועברת בקנה מידה רחב באמצעות מתודולוגיות חדשניות ופורצות דרך.

    לעמוד הבית של Elevation > 

     

     

    לקבלת הסקירה למייל
    ולרישום לניוזלטר של limi

    רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

    רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

    לקבלת התמצית למייל
    ולרישום לניוזלטר של limi

    לקבלת הסקירה למייל
    ולרישום לניוזלטר של limi