פיצוחים – שאלות שיצאו מהבוידעם – פרק 15

warehouse-questions

נגמר לנו על מה לדבר.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
סתאאאם לא באמת! 

הפעם רינתיה עונה על שאלות שעלו לכם, אז שווה להקשיב לתשובות. הנה כמה דוגמאות: 

ש: "רינתיה אמרה באחד הפרקים שאין צורך להדריך ידע, ובמקום זה בפלאפון, הדרכתם על מיומנות חיפוש הידע במערכת לניהול הידע,
הייתי שמח שתתייחסו לממשק בין עולם ניהול הידע להדרכה בארגון ואיך הייתם תוקפים לימוד ידע בארגון ללא מערכת כזו?" מעיין דוידי.

ת: בקצרה, אח של רינתיה מצא בויקיפדיה, תוך כדי השיעור בכיתה, בדיוק את מה שלימדה המורה שלו להיסטוריה. אז מאיזה סיבה הוא צריך לשבת בכיתה ולשמוע אותה, כאשר יש לו את כל המידע כבר נגיש? הערך המוסף של מדריכה בארגון היא לעזור ללומדים לרכוש את המיומנות איך לחפש את הידע בצורה הכי טובה. לדוגמה, בחברת פלאפון אי שם לפני עשור החליטו שהמדריכות לא יעבירו יותר את המידע על זיכוי לקוח דרך מצגת אלא רק דרך מערכת ניהול הידע, וכך מורידים כפילות של אמצעי הדרכה. בנוסף, תפקיד המדריכה היה לייצר מסלול למידה עצמית מוכוונת, דרכו רכשו החניכים את מיומנות החיפוש, הסקת המסקנות, עיבוד הידע שמצאו וחיבורו לעשיה.  

ש: "מנהלי הדרכה ומנהלי פיתוח ארגוני- הילכו השניים יחד?" ענבר סבג שפיזמן.

ת: בקצרה, בהחלט כן. אם שני הגופים האלה הם שניים נפרדים באותו ארגון, אין מצב להתנהלות בניתוק. פיתוח ארגוני אמון על ההסתכלות לרוחב של הארגון, אחראים על המנהלים סוג של "סיירת אסטרטגית", אשר נותנת ליווי לאותם מנהלים. אחת ה-התערבויות בפיתוח ארגוני היא הדרכה ולמידה. 

היו עוד המון שאלות מעולות ותשובות מוצלחות עוד יותר.

רוצים לשמוע מה היה בהמשך? האזינו כאן:

iTunes Youtube Spotify Castbox

 

דילוג לתוכן