פיצוחים – משבר פלטפורמות הלמידה עם שי פלד – פרק 31

shay peled2

נו מה נעשה, עם איש כ”כ מוכשר יצאו שני פרקים… (בפרק הקודם הכרנו את המסלול המקצועי המרתק של שי).

היום נדבר איתו על פלטפורמות למידה LMS Learning Management System.
נושא שעולה עשרות פעמים בקהילת “למידה ארגונית” הוא באיזה LMS משתמשים בארגונים, רעיונות להטמעה, איך בוחרים, מאיפה להתחיל ועוד.
יש היצע מאוד רחב בשוק (בישראל פחות מבעולם) והמטרה בפודקאסט הזה היא לעשות מפה של העולם המדובר. אגב, ד”ר ערן גל וינאי זגורי פרסמו סקירה מקיפה על פלטפורמות למידה בכלל והקיימות בארץ בפרט.

אבל אנחנו לא כ”כ נחמדים בעניין כי די מהר אפשר להבין ש-LMS בבעיה… אנחנו התקדמנו בצרכי הלמידה הארגונית ואולי הפלטפורמות עוד לא?! או שאולי הן בכלל התקדמו יותר מידי???

אז עם שי דיברנו על זה בדיוק (הוא מדבר מדם ליבו) בדגש על LMS וההתאמה (או חוסר ההתאמה) למגמות הלמידה בארגונים: 

  1. Employee experience – חווית העובד או הלומד מהלמידה. האם הלמידה תהיה משהו חיובי לעובד או “איזה באסה, עוד פעם צריך לראות את הסרטון הזה”.
  2. בכל מקום ובכל זמן – במובייל, בנסיעות, בלמידה מרחוק. כל דבר שהוא לא המחשב הנייח הרגיל שלי.
    *הערת רינתיה, המגמה הזאת לא התרוממה ממש בעולם, למרות שצפוי שזה יקרה (במיוחד עכשיו עם הקורונה). מכמה סיבות: הרצון להפריד בין בית-עבודה, אבטחת מידע וגם הבעייתיות להתאים את תוכן הלמידה לכמה פלטפורמות שונות.
  3. Upskilling & Reskilling – הראשון, מאפשר לעובד להבטיח את הנחיצות שלו בארגון, פותח את האפשרויות לקידום ולתפיסה של תפקידים ניהוליים בחברה. מדובר בלמידה של יכולות שמסייעות לתפקיד הליבה שלך.
    השני, למידה של עיסוק חדש לחלוטין, התמקדות בהכשרת עובדים ללמידת מיומנויות חדשות והעברת העובדים לתפקיד ליבה אחר.
  4. אוצרות בלמידה – לבסס את התוכן בארגון מתוכו, לשתף בין מחלקות וצוותים שונים אבל, גם למצוא חומר מבחוץ. לדוגמה, אין צורך לפתח מערך למידה על ניהול משא ומתן בתוך הארגון, כי סביר להניח שיש משהו דומה קיים בחוץ.

רוצים לשמוע? 

iTunes Youtube Spotify Castbox

 

רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

לקבלת התמצית למייל
ולרישום לניוזלטר של limi

לקבלת הסקירה למייל
ולרישום לניוזלטר של limi