פיצוחים – למידה מדידה עם אוהד פרנקפורט – פרק 35

Ohad Frankfurt

כמו כולם בפרקים הקודמים, אוהד למד הרבה מהקורונה ומהתקופה ההזויה הזאת הוא קורא לזה "בית ספר לניהול משברים". עוד דבר מעניין זה שהוא חוזר על האפקט למידה של "אפשר בלי", אפשר בלי לצאת מהבית, בלי ללכת פיזית לעבודה, בלי לשלוח את הילדים לגן. הערת מערכת: אז הבנו שאפשר בלי, אבל מתי זה כבר ייגמר?

אוהד ורינתיה הכירו ב"ריטריט" של Community Forward, בתקופה שעוד היינו מבלים ונפגשים עם אנשים, הוא נתן שם הרצאה פצצה, רינתיה הוקסמה ונעשה חיבור מהמם.
אוהד קנה אותנו עם המשפט: "כדי להשתפר צריך לדעת מה ואיך למדוד וגם איך להסתכל על המדידה".
היום הוא סמנכ"ל אופרציה ושותף בחברת Elevation, בעבר עבד בכל מיני חברות סטאראפ ונחשף לשיטות שבהן ארגונים גדלים, מתכווצים, צודקים וטועים כמו תחומי ניהול קהילות וניהול למידה.
במקור Elevation, קמה בתור מכללה להייטק: קורסים בתכנות, ניהול מוצר, ניהול קהילות ועוד. אחרי כמה שנים אוהד בא עם השריטה של לימודים ובמיוחד לימודים בארגונים ומשנת 2018 הם עובדים עם ארגונים בכל הגדלים, מעבירים להם הדרכות בכל תחומי הR&D, Data, מוצרים שיווק ועוד.

רוצים להיות מעודכנים? לחצו כאן והרשמו לניוזלטר!

רוצים לדעת עוד? ניוזלטר ממוקד ולא חופר, על כל מה שחם!


    הקורנה חיזקה אצל אוהד והחברה את הגישה שבה המורה בכיתה, צריך להיות יותר המכווין או המצפן – ופחות זה שמעביר מידע ללומדים. בגלל זה כשנכנסים לשיעור שהם עושים, לרוב תראו את הלומדים עושים למידה עצמית. מחקרים אגב, מראים בצורה מובהקת שזה מה שמוכח כלמידה אפקטיבית.
    עכשיו נעבור לדבר על ההערכה בלמידה, המטרה שלהם היא למדוד דברים בתנאים מעבדה, למה?

    • כדי שאם נעשה טעויות, לא יהיו להן השלכות על המציאות, במעבדה אפשר לבדוק דברים בסביבה מבוקרת ולשלוט על התהליך ועל משמעות התוצאות.
    • אפשר למדוד טוב יותר!

    אבל למה אנחנו רוצים למדוד? בתור התחלה, כדי להשתפר.
    איך עושים את זה? שואלים מה המטרה העיסקית. מאוד מזכיר משהו בעולם הלמידה הארגונית והוא מהן מטרות ההדרכה.
    אבל רינתיה מעמיקה ושואלת, מה הכיוון העסקי הכללי ולא רק מה מטרות ההדרכה הנקודית, איך ההדרכה באה לשרת את המטרה הסופית של הארגון.

    רוצים לשמוע? 

    iTunes Youtube Spotify Castbox

     

    דילוג לתוכן