פיצוחים – תהליכי למידה בארגון כחלק מניהול שינוי – פרק 33

nurit cohen-telavivi

מה הדבר האחרון שלמדה נורית? איך לומדים עם קומיקס! דרך ספר הציפורים של נעה כץ (מומלץ בחום).
דרך הקומיקס אפשר להעביר למידה מתובלת בהומור, איור ויזואלי (ככה שאם אין כוח לקרוא, יש ציור שמלווה) ומעט טקסט כי אין מקום למכתבים ארוכים.

נורית באה לדבר איתנו על ניהול שינוי והקשר לפיתוח הדרכה, דרך "מגבר אמצע החיים" (על בסיס משבר, אבל אם לומדים מזה – זה לא משבר!).
אחרי עבודה בתור מדריכת טיולים ותואר ראשון בפסיכולוגיה, עברה לעבודה ביעוץ ארגונים בחברת "מעגלים ואנשים". משם עברה לחברת פרטנר כדי לנסות ולחוות התפתחות מקצועית של עבודה בתוך ארגון.
אבל הייתה בעיה, בחוויה שלה הייעוץ הוא חופש, מגיעים ללקוח, מייעצים ואחרי זה עוברים ללקוח אחר.
כשעובדים בתוך ארגון מגיעים לאותו מקום עבודה כל יום, גם מחר וגם בעוד חודשיים, אז הבינה שזה לא ממש עובד ועברה ל"לוטם" שהיה בית ל-15 שנים! (לשם שינוי, רינתיה הכירה מישהו לא דרך פלאפון והן דווקא נפגשו דרך לוטם, רינתיה עברה ראיון אצל נורית).
לפני כשנה נורית יצא לעבודה כעצמאית, מחירות אחת לאחרת.

אורן שאל: אז.. ניהול שינוי, מה זה?
לפי נורית תדמיינו גשר כשאתם נמצאים במקום אחד ורוצים להיות במקום אחר, השינוי הוא הגשר שמביא אותכם לשם. בשפה הארגונית יש לארגון כאב, ארגון שהלקוחות שלו לא מקבלים שירות מספיק טוב והוא רוצה לשפר את זה, השינוי הוא של תהליכי העבודה או הלמידה. רמז, מפתחי ההדרכה והלמידה הארגונית הם בעצם עמוק בעסקי השינוי. נגיד רק שאת הארגון לא מעניין לרוב, התהליך של השינוי אלא הנקודה הסופית של הביצועים.

אורן מטיל עוד פצצת שאלה "קורונה למשל, זה שינוי?" ועוד איך, מדובר בשינוי שהוא אירוע חיצוני, קצר שמתרחש כאשר אין לנו שליטה עליו. אבל יש את ההשתנות שהיא התהליך הארוך, הפסיכולוגי, ההסתגלותי והאנושי שאנחנו צריכים לעבור כדי להתרגל לשינוי שקרה.

רוצים לשמוע? 

iTunes Youtube Spotify Castbox

 

דילוג לתוכן