פיצוחים – קידום העסק ועבודה עם ארגונים עם נורית בר – פרק 38

נורית בר

(קטע שגם הפרק הקודם (כניסה ושיווק לארגונים) וגם הפרק הזה עלו בזמן שמזג האוויר בחוץ היה רוח-סערה…)
אז באנו לדבר הפעם על אופן העבודה עם ארגונים (אחרי תהליך השיווק), העבודה איתם מתחילה ב…תכנית הדרכה, שכשמה כן היא – מתוכננת!
נורית היא מדריכה ומלווה בעלי עסקים לעבודה עם ארגונים. אז מה בפרק הזה למדנו מנורית המהממת?

התכנון השנתי 
נורית מלמדת אותנו שככל שנבין טוב יותר את הזמן בו הארגון מתכנן את התקציב שלו ואיך הארגון עובד, נוכל לפנות לארגון מולו אנחנו רוצים להתנהל ולהיכנס “בדיוק בזמן הנכון”.
המטרה שלנו היא להישאר בתודעה של הארגון בזמן הנכון ובמקום הנכון. אם נפנה לארגון בתקופה שבה הוא לא מחפש בעלי מקצוע, ספק אם כמה חודשים אחרי הוא יזכור אותנו כשהוא יתחיל לתכנן תקציב.
הידעתם?! בארגונים עסקיים עובדים לפי שנה קלנדרית (כלומר ינואר-דצמבר) ובארגונים מוסדיים, ממשלתיים, אקדמאים וחינוכיים עובדים לפי שנת לימודים (ספטמבר-יוני).

  • מה זה אומר לנו? בדרך כלל, בארגונים מתחילים לעבוד ולהרכיב את תכנית העבודה 3-4 חודשים לפני. כלומר בספטמבר לשנה קלנדרית ומאי-יוני לשנת לימודים.
  • מה עושים בזמן הזה? מתכננים את כל התקציב לשנה הבאה, על מה הוא הולך לצאת, כמה ולאן.
  • למה חשוב לנו לדעת את זה? כי זהו “זמן הכניסה” לארגונים, זה הזמן שבו אפשר לפנות לארגון ולהיכנס לתכנית העבודה שלו למשך השנה הבאה.

*הערת צד – יש גם את הזמן שבו “נגמרת השנה וחייבים לנצל את כל התקציב שנשאר”. זה זמן שבו אפשר לפנות לארגונים כדי שינצלו משאבים שנשארו להם, שילכו לאיבוד אם לא ינוצלו.
התקופה הזאת היא בעצם לפני החגים וגם חודשי סוף השנה נובמבר-דצמבר.
מה זאת אומרת חייבים לנצל את התקציב? בארגונים, יש מנגנון שלפיו מקבלים תקציב. בחלקו הוא מנוהל לפי מה שקרה בשנים קודמות.
זה אומר שאם מחלקה לא ניצלה את כל התקציב שלה בשנה קודמת, אז היא לא צריכה אותו. לכן, המחלקה הזאת תקבל תקציב מפוחת בשנה הבאה.

הפלטפורמה

מסתבר שאפילו על דרך הפניה לארגונים אנחנו צריכים לחשוב היטב…
אז באיזה פלטפורמה נפנה? מגוון האופציות כאן הוא מאוד רחב: מייל, טלפון, סמס (אבל באמת מי עדיין מסמס?), ווטסאפ, asana ועוד רבים וטובים.
נורית נתנה לנו טיפ שאם לא פתחו מולנו ערוץ התקשרות (נניח הם לא התכתבו איתנו בווטסאפ, ערוץ שנחשב פחות עסקי ורשמי) אנחנו לא נעשה את זה בעצמנו, במיוחד אם ההתנהלות עד כה הייתה במיילים/שיחות טלפון.

רוצים לשמוע מה היה בשיחה עם נורית

iTunes Youtube Spotify Castbox

 

רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

לקבלת התמצית למייל
ולרישום לניוזלטר של limi

לקבלת הסקירה למייל
ולרישום לניוזלטר של limi