החוויה החיובית שלי מלמידה בקורסי און ליין

learning-experience

נכתב ע"י ספיר נמיר – מנהלת התוכן של limi

הפעם הראשונה בה למדתי מקורסי אונליין הייתה באוניברסיטה ובמפתיע… זו הייתה חוויה חיובית מאוד:

  • שני המרצים שהעבירו את הקורסים אונליין, שבסופו מבחן כמובן, ניצלו את מלא היכולת של המערכת הנפוצה שכולנו מכירים -Moodle.
  • ספר הקורס עלה לאתר והיה נגיש לנו בכל זמן.
  • בסוף כל פרק קטן היו 3 שאלות אמריקאיות על דברים מהפרק עצמו.
  • במקביל ללמידה הרגילה, המרצה שיתף אותנו אחת לשבוע באירוע שקרה וקשור לנושא הקורס שלנו. זה היה יכול להיות אירוע בחדשות, חוק חדש או אפילו רכילות צהובה.
  • הוא גם השתמש במערכת הפורום של המודל. היינו צריכים להעלות שאלה לדיון ושאר הסטודנטים היו צריכים להגיב על הנושא ולבחור עמדה. בקיצור כמו שאמרתי, מפתיע.

אבל תגידו, מתי בפעם האחרונה ישבתם לעשות שיעורי בית (שהם לא של הילדים שלכם) מבחירה ומרצון? אצלי זה קרה לפני חודש….

נתחיל מגילוי נאות. כמו כולנו, איך שהתחיל הסגר, נרשמתי לעשרות וובינרים, כמה וכמה קורסים, שיעורים מרחוק, הרצאות ומה לא. לחלקם הגעתי ולחלקם ממש לא… (כתבתי גם על התמודדות עם החסמים ללמידה באונליין). אז בכל זאת הצלחתי ללמוד כמה נושאים בתקופה הזאת שהייתה הזדמנות מדהימה לעצור את שגרת החיים ובעל כורחנו "לשבת בבית". אבל למדתי גם על עצם חווית הלמידה בקורסי און ליין.

חוויית למידה חיובית שלי הייתה בייחוד מקורס אחד שלקחתי בזמן הקורונה- סדנת המיקרו-קופי של כנרת יפרח.
מדובר בקורס לא קצר (אבל עובר מהר, אז אל תמצמצו) של 3 פרקים, שמכילים כל מה שצריך לדעת על העולם הזה. את הקורס לקחתי כחלק מגישה שבה אני, בתור מפתחת למידה, אמורה להכיר עולמות נוספים מעבר לפיתוח עצמו. לא הכל עוסק במודלים, גישות, פיצוח ומצגות.
מה גרם לחוויית הלמידה החיובית?

  • הסדנה מורכבת כך שבתום כל חלק יש תרגול וקובץ תשובות מצורף. כשהתחלתי לראות את הסרטון הראשון, כבר פתחתי מולי דוגמאות לאתרים ומוצרים שאני יכולה לעשות בהם שינוי תוך כדי הסדנה. רק חיכיתי לשלב התרגול, לראות אם הצלחתי לכתוב כמו שהציעו בקובץ המצורף.
  • אחרי כמה שיעורים, ישבתי לכתוב מסמך אפיון שפה, לגמרי בעצמי, לבד! בלי שהדבר הוצע בקורס או היה חלק מתרגול. הבנתי משהו שלמדתי ממש מזמן, כשאח שלי הלך לבית הספר הדמוקרטי – אחד הדברים הכי חשובים במוטיבציה ללמידה היא מוטיבציה פנימית. היא מניעה אותנו להגשים את השאיפות שלנו ללמוד, כמו בבית ספר דמוקרטי, שם התלמידים יכולים לבחור את השיעורים אליהם הם ייכנסו.
  • לא השארתי את הלמידה רק לקורס, יש קהילה בה ניתן לדון בנושא מיקרו-קופי: כותבים ux, להעלות שאלות והצעות לשינויים בשפה, בכפתורים ובמקומות אחרים בהם האתר פוגש משתמשים. הרבה מהדיונים העולים בקבוצה, מפרים אחד את השני ומעלים רעיונות, שמפתחתים ככל שיש יותר תגובות. כמובן שמשתפים גם דוגמאות נכונות לכתיבה, מה שמאפשר לראות גם "איך עושים את זה נכון".

וככה, בלי לשים לב, סביבת הלמידה של הקורס התרחבה הרבה מעבר לו, ויצרה נקודות חדשות שאפשר ללמוד מהן גם בפן המקצועי

נ.ב. אני רוצה לשתף אתכם בשלב הלמידה האחרון שלי בנושא, לבנתיים! פודקאסט בו כנרת התארחה ונתנה מלא טיפים (עוד דרך לא שגרתית ללמוד בה) – טאפס מנות קטנות של למידה.

 

 

דילוג לתוכן