מה עשתה הקורונה ללמידה הארגונית בישראל (ובעולם)?

Learning and Corona

את הנושא הזה בדיוק חקרו החברים בפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT:  פרופ׳ גילה קורץ, ד״ר ערן גל, ד״ר מיטל אמזלג וינאי זגורי. הצטרפו אליהם גדעון זילר, עידן טפירו ואנוכי. הסקר נערך בקרב ארגונים בארץ במטרה להבין כיצד התנהל המעבר ללמידה דיגיטלית בארגונים ולבחון את השינויים המרכזיים במתודות וטכנולוגיות הלמידה כתוצאה מהשפעות הקורונה.

בגדול מדובר בנתונים משוגעים!
למה? כי שם היינו לפני הקורונה:

l&d Before the corona

והנה בתמצית איפה אנחנו עכשיו:

  • הולכים על דיגיטל! 85% ממחלקות הלמידה הארגונית שינו את אסטרטגית הלמידה שלהם
  • מעבר לתפיסת למידה דיגיטלית
  • העדפה גבוהה ללמידה היברידית, כיתת לימוד וירטואלית וידאו ומיקרו למידה; מערכות ניהול למידה ולומדות מאבדות מכוחן; כמעט אין מציאות מעורבת
  • חשיבות ללמידה דיגיטלית שיתופית

הדו"ח המלא כולל ממצאים נוספים ותובנות של מובילי הסקר, מידע קריטי לאנשי הלמידה הארגונית כדי לקבל החלטות מושכלות.
לדעתי מדובר בקריאת חובה.

מה קורה באירופה?
חברת מתודיקה סיכמה את סקר חברת פורסווי האירופאית.

  • הולכים על דיגיטל – 94% ממחלקות הלמידה הארגונית שינו את אסטרטגית הלמידה שלהם, ההשקעה בלמידה דיגיטלית זינקה, בעיקר בתחום בפיתוח תוכן ללמידה דיגיטלית – זינוק של 50%
  • מי שהתנסה בלמידה דיגיטלית צלח טוב יותר את ימי המגפה
  • גם העובדים וגם המנהלים רוצים למידה דיגיטלית
  • יותר וידאו וסביבות אוצרות, פחות לומדות מסורתיות

מזווית הראיה שלי כמנהלת קהילת למידה ארגונית ומתוך הייעוצים והתמיכה שאנחנו נותנים לארגונים דרך limi מרתק לראות את המעבר.
אז הנה תובנות שלי על תקופת המעבר הקריטית שאנחנו נמצאים בה.

נתחיל מאמ;לק של 5 מילים שלדעתי צריכות ללוות אותנו בהסתכלות העתידית: יוזמה, אסטרטגיה, חסינות, פשוטות וגמישות.

ועכשיו להרחבה:

  1. ליזום בכל הכוח –  ממליצה לעבור מתגובה ליוזמה. לקחת את המושכות בידיים ולנהל את העסק מתוך הבנה שהעולם השתנה והקורונה לא תלך כל כך מהר. לא לחכות שהארגון יבקש מאיתנו לעשות משהו או לחכות לגל הבא – הוא יגיע, אז כדאי שנהיה בהיכון עם הגלשן.
  2. לחשוב כמו מצביא – הגיע הזמן לעבור ממענה טקטי לאסטרטגי, להתחיל להסתכל ב-ZOOM OUT ולא רק על ה-ZOOM  הבא. לנצל את ההזדמנות ולגבש מענה הוליסטי עקרוני לסיטואציה לקראת תכנון 2021. העקרונות הבאים יעזרו לכם לתכנן.
  3. חסינות על הפרק – כל פתרון שאנחנו חושבים עליו בטווח הקרוב או הרחוק (לפחות שנה קדימה) חייב להיות חסין קורונה בשני אספקטים: האחד, עומד בהנחיות הבריאות המחמירות > דהיינו להיפרד מהפרונטלי כפתרון ברירת מחדל ולהמשיך לעולם הדיגיטלי ולפתרונות אחרים. והשני, עומד ביכולת ההכלה המנטלית הנמוכה של כולנו הכוללת עייפות ועומס קוגניטיבי > פתרונות פשוטים, קצרים, בגובה העיניים.
  4. סביר זה המצוין החדש – יאללה בי למושלם ושלום ל- good enough . פשוט פשוט פשוט, בלי סיבוכים. לכו על פתרונות קלים יחסית לביצוע, להפקה, לקליטה. גם בשבילנו, גם עבור ההנהלות וגם עבור הלומדים. התקופה הזו גם ככה מספיק מורכבת.
  5. אתם יודעים לעשות שפגט? תכל'ס הוכחנו שכן. נתנו מענה מהיר מאוד, גמיש וממוקד לצרכי הארגון בחודשים האחרונים. עופו על עצמכם ודאגו שהארגון יעריך כמה עשיתם יותר בפחות. בנוסף, שימרו על הגמישות הזו ותכננו תוכניות עבודה חצי ריקה. כן קראתם נכון, רק 50%. כדי שנוכל להמשיך לעבוד בצורה איכותית ובמקביל לא להיטרף סופית מהתקופה הזו, תתחייבו לעצמכם ולהנהלות על רק חצי מהמשימות שחשבתם שתעשו בשנים נורמליות, רק 4 משולשי פיצה ולא 8! בשורות "הריקות" של האקסל תכניסו משימות של: יצירת תשתיות למידה ופתרונות שניתן למחזר, חיזוק השטח ביכולות למידה עצמאיות, זמן מענה לבלת"מים והקשבה מרובה לשטח ולהנהלה – כך תבינו את הצרכים החדשים שיצוצו, והם יצוצו.
רוצים להיות מעודכנים? לחצו כאן והרשמו לניוזלטר!

רוצים לדעת עוד? ניוזלטר ממוקד ולא חופר, על כל מה שחם!


    דילוג לתוכן