פיצוחים – טעימות מכנס ההדרכה HRS 2019 – פרק 22 א + ב + ג

HRS a

שלושה פרקים מיוחדים עם אלירן ועומרית

ביקשנו מעומרית ואלירן לסקור יחד עם ארן הרצאות מתוך כנס ההדרכה 2019 של חברת HRus (רינתיה הייתה היו"ר המקצועי שלו ואפילו כתבה עליו כמה תובנות). בלינק לכל הרצאה ניתן למצוא את המצגת המלווה שלה. 

עומרית אווינשטיין – הבעלים של טויסט, עסק לפיתוח הדרכה ותוכן יצירתיים. בנוסף עושה גם משחוק בלמידה, פיתוח תוצרים דיגיטליים וגם כתיבה ועריכת תוכן. היא בתחום 12 שנים, בדרך שהתחילה בקצינת צפ"ה בחיל המודיעין, כן אלו עם השרוך הבורדו.
אלירן מאור טריופמן – נמצא בתחום 8 שנים, היה מפתח תכנים בסלקום ועבר התפתחות לג'ון ברייס, פרטנר ובbadarom. בשנה האחרונה הוא עצמאי, שנותן שירותי פיתוח הדרכה ובלוגר. כיום מנהל הדרכה בחברת Nayax.
שניהם חברי צוות הניהול של קבוצת הפייסבוק למידה ארגונית

פרק א'

הרצאה 1 – מגמות בלמידה דגיטילית עם ד"ר ערן גל
הנושאים בכללי הם: השקעת משאבים בעולם הלמידה היא בצמיחה, UX, למידה מתמדת – ‏long life learning, העובד כמנהל קריירה, הם לוקחים את האחריות אליהם. ובסוף, 10 המגמות בלמידה דיגיטלית (ערן אפילו הקליט איתנו פרק שלם בנושא). 

הרצאה 2 – סליחה על השאלה עם פבי שליט רייטמן ואור מלר
הפורמט היה שונה מהרצאה פרונטלית, קבוצה קטנה במעגל ובה מדברים על דרכים מסוימות לחשיבה.  לדוגמה, תהליך להצפת רעיונות – למצוא דרך ללמוד תוכן, בעשר דרכים שונות – ואז להעלות עוד 5, ממש לסחוט את הלימון. 

הרצאה 3 – ניהול פרויקטים בלמידה עם ורד זולר
התהליך של פרויקט בהדרכה, משלב ההנעה ועד סופו של התהליך.
כל פרויקט מורכב מארבעה מרכיבים: זמן, תקציב, כוח אדם ואיכות.  אנחנו כמנהלי הדרכה ופרויקטים צריכים לנהל את כל המרכיבים האלה, כדי שהפרויקט שלנו יצליח. 

להאזנה לפרק א' 

iTunes Youtube Spotify Castbox

פרק ב'

הרצאה 1 – סקירת כנס ATD 2019 עם גוני פישמן
מגמה של למידה מקהילה ופחות התמקדות על השכלה או היררכיה. בצורה הפוכה להתפתחות העולם והכיוון שלו לדיגיטלי, אנחנו חוזרים שוב ללמידה מאנשים.

הרצאה 2 – למידה המתחברת ליעדים העסקיים עם אלינור מיימון
מדידה בעזרת השינויים (ROI, ROE, ROV) שקרו בעקבות הדרכה ולא לפי תכניות הלמידה.

הרצאה 3 – עפים על עצמנו עם דורון שי, חגית מיטרני ואיילת מטלון
כלכלת החוויות – ארבע מגמות שזיהה דורון שי: 

  1. קצר
  2. נגיש אינטואיטיבי ומהיר
  3. כולולום – מעורבות רגשית
  4. הנגשה מגוון ומפתיעה

להאזנה לפרק ב' 

iTunes Youtube Spotify Castbox

פרק ג'

הרצאה 1 – 4 אסטרטגיות למידה מבוססות חקר המוח עם גדעון זיילר

  1. למידה דבורנית – מניפולציה על התוכן, עיבוד. שאילת שאלות, ניסוח מחדש או יישום של התוכן. סיכום מניפולציה!
    שאילת שאלה עצמית על התוכן = כן.
  2. לישון – עיבוד של המידע והעברה שלו מהזיכרון למידע לזיכרון לטווח ארוך.
  3. היזכרות מאומצת – שליפות, של התוכן במרווחי זמן שונים, במקומות וסיטואציות שונות.
  4. טעות? הזדמנות ללמידה! – משוב מיידי. טעות במבחן של תלמיד שמקבלת משוב רק לאחר שבוע, גורמת לטעות להתקבע במוח.

הרצאה 2 – משחקים בלמידה עם טל מזור
משחוק =

מ
וטיבציה – מעורר את הקהל
י  צירתיות – מעודד יצירתיות ופתרונות מחוץ לקופסא
ש חרור – משחרר מהתפקידים הפורמליים
ח וויה – חוויה שרק מי שעבר אותה יבין
ו  ידוא הטמעה – תורמת להטמעה אפקטיבית של התוכן.
ק לילות – אוירה נעימה. 

הרצאה 3 – #כישוריםזההחיים עם עידן טפירו
לשים את הדגש בלמידה לסל המיומנויות של העובד.  ניתן לעקוב ולנטר את מיומנויות העובד מהרגע שנכנס לארגון ולהתאים לו את דרכי הלמידה או להבין מה הוא צריך מאיתנו, מפתחי הלמידה.

הרצאה 4 – מאסטר טריין עם תומר שחר, חלי נחמה, אורית פרץ ודנה ספדיה
איך לאתר את המדריכים הכי טובים בארגון? 

  1. הפקה – רתימה של כל הגורמים הרלוונטים והמעורבים לתהליך, הגדרת יעדים וחיפוש מועמדים.
  2. קבלת סינרים – איתור מועמדים בעלי מוטיבציה, תשוקה ורמת מקצועיות גבוהה.
  3. שיווק – של הקורס, לפני, תוך כדי ואחרי כלומר – תמיד. 
  4. עליה לשידור – למידה מתוך עשיה, התנסות בהדרכת שיעור ומשוב.
  5. פותחים מסעדות – יישום בשטח תוך לווי, משוב וחגיגת הצלחות.
  6. מאסטר קלאס – התמחות, כנס מדריכים עם ערך מוסף. 

להאזנה לפרק ג'

iTunes Youtube Spotify Castbox

 

דילוג לתוכן