בפרק 80 של הפודקאסט “פיצוחים”, ארן גילאור ורינתיה ברוכים לוין מארחים את דרור קרופרו, מומחה בתחום למידת לקוחות ומנהל למידת לקוחות ב-MDClone.
דרור לוקח אותנו למסע מרתק אל עולם למידת הלקוחות, תחום שונה ומאתגר מהדרכה פנים-ארגונית. הוא חושף בפנינו את ההבדלים המשמעותיים בין למידת עובדים ללמידת לקוחות, ומדגיש את חשיבות המוטיבציה והערך המיידי ללקוח.
אחד הנושאים המרכזיים בפרק הוא האתגר של יצירת תוכן למידה אפקטיבי ללקוחות שאין להם זמן או רצון ללמוד. דרור מספק תובנות מעשיות על איך להתמודד עם אתגר זה, ומשתף טכניקות יצירתיות כמו שימוש בפודקאסטים וקהילות למידה.
הפרק גם עוסק בחשיבות המדידה והערכה בלמידת לקוחות. דרור מסביר איך הוא מודד את ההצלחה של תוכניות הלמידה, ואיך הוא משתמש בנתונים כדי לשפר ולהתאים את התכנים.
טיפים מרכזיים שעלו בפרק:
- התמקדו בערך המיידי ללקוח – הלקוחות לא רוצים ללמוד, הם רוצים להשתמש במוצר.
- השתמשו בפורמטים מגוונים כמו וידאו קצר, פודקאסטים וקהילות למידה.
- חלקו תכנים ארוכים לסגמנטים קצרים וממוקדים שקל לצרוך.
- שתפו פעולה עם מחלקות אחרות כמו שיווק ופיתוח מוצר.
- מדדו את האפקטיביות של הלמידה דרך שינויי התנהגות ותרומה לעסק.
- טפחו קשרים עם הלקוחות ועם הקהילה המקצועית בתחום הלמידה.