תחקור מומחה תוכן

תחקור מומחה תוכן

אחת המשימות המורכבות בחייהם המקצועיים של מפתחי הלמידה הארגונית היא תחקור מומחה תוכן.

מדובר באדם שיש לו ידע נרחב ו/או ניסיון בתחום מקצועי, המטרה שלנו היא לחלץ ממנו את הידע ובסופו של דבר לייצר ממנו תוצר למידה עבור אנשים אחרים.

אז מה קורה כשאדם שיודע הכל ואדם שלא יודע כמעט כלום באותו התחום נפגשים? זהו, שהכול יכול לקרות.
צריך לאהוב אנשים ולהיות סקרנים (בטח שלא שיפוטיים) כדי לחלץ ידע כזה ולעבור את זה בשלום.
אז בעניין אהבת האדם והסקרנות אנחנו פחות יכולים לסייע, אבל בעניין ניהול הפגישה בהחלט כן :)
אז הנה מבנה מומלץ לתהליך העבודה עם מומחה התוכן, מעין צ’ק ליסט:

השלב פירוט
1. הכנה 
  • איסוף וניתוח מידע קיים
  • כתיבת שאלות ממוקדות
  • בניית הפגישה
  • בחינת הלו”ז והפרויקטים הנוספים
2. פתיחת הפגישה 
  • הצגה עצמית של שני הצדדים
  • מטרת הפגישה
  • תיאום ציפיות
  • מסגרת זמנים
3. גוף הפגישה
  • מצב רצוי
  • מצב מצוי – כולל דוגמאות מוחשיות
  • המקור לפערים בביצוע (ידע, מיומנויות, תפיסה, אחר)
  • נתונים נוספים רלוונטיים: אילוצים, קהל היעד, אופן הלימוד כיום ועוד
4. סיכום הפגישה
  • שיקוף התובנות המרכזיות
  • מה הצעדים הבאים
  • איך כדאי להמשיך את התהליך (מייל / טלפוני / פגישה…)

שאלות אפשריות למומחה תוכן 

  1. מה המטרה? מה בסיום התהליך אמור לקרות?
  2. מהם שלבי העבודה?
  3. תפרט בכל שלב עבודה מה צריך לעשות…
  4. מהם החלקים שבאחריותו של העובד/לומד מתוך שלבי העבודה?
  5. יש לך חומרים לשלוח לי?
  6. תאר לי בקצרה מקרה נפוץ/שכיח בנושא (תן לי את הסימולציה המורכבת ביותר)
  7. מה זה …? תאר לי קצת את ה…
  8. אני רוצה לוודא שהבנתי עד כאן. האם…?
  9. מה התדירות שזה קורה?

להרחבה מזווית נוספת בבלוג “זיקוקים” של שירי דייטש המהממת – לחצו כאן
מומזנים לשמוע עוד בעמוד “פיצוחים” בנושא: פיצוחים – מתחקרים מומחה תוכן -פרק 7

רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

לקבלת התמצית למייל
ולרישום לניוזלטר של limi

לקבלת הסקירה למייל
ולרישום לניוזלטר של limi