מחקר ה-ATD על למידה דיגיטלית 2020

ATD DL 2020

אז מסתבר שכל הארגונים (לפחות בארה”ב) משתמשים בלמידה דיגיטלית, והם משתמשים בה יותר מתמיד. הנה הצצה מרתקת ומחקרית לעולם הזה ולתזוזות בו. ב- 29.9.20 ה-ATD פתחו וובינר למנויים בו הם סוקרים את המחקר הגדול שבוצע לאחרונה בתחום. את המחקר והוובינר ביצע אלכס מור, אנליסט מחקר ג’וניור, ATD (אליו הצטרפה “פרשנית מהשטח” – היידי הס-ביינום, מנהלת הדרכת מכירות בחברת Bluegrass Cellular).

הנתונים מ-ר-ת-ק-י-ם-!

תוכן עניינים

תקציר – אמ;לק

להלן עיקרי הדברים:

  • קפיצת גדילה – החל ממרץ 2020, 99% מהארגונים משתמשים בלמידה דיגיטלית!
  • ארגונים יעבירו את מירב הלמידה שלהם לדיגיטלית בשנים הקרובות, שימוש בלמידה דיגיטלית צפוי לגדול בלפחות 40% נוספים עד 2025.
  • הנושאים המובילים בלמידה דיגיטלית הם: רגולציה, טכני ואוריינטציה.
  • הנושאים הכי פחות אפקטיביים (ע”פ הנשאלים) ללמידה באופן דיגיטלי הם: מכירות ומיומנויות רכות / בינאישיות.

נקודות נוספות שעלו:

  • ארגונים עם ביצועים גבוהים משתמשים ב- Blended Learning וזה משפיע לטובה על ביצועי הארגון!
  • סוג הלמידה הדיגיטלית השולט הוא וידאו! מעל 90% משתמשים בוידאו (צפיה) ומעל 50% משתמשים בוידאו אינטראקטיבי.
  • מעל 60% משתמשים במיקרו למידה.
  • המיומנויות החשובה ביותר בתחום היא קבלת החלטות לגבי האם ואיזה כלי דיגיטלי מתאים לתוכן.
  • המיומנויות הכי פחות חשובות הן מיומנויות טכניות ויכולות הפקה.

רקע על המחקר

המחקר בוצע בחודשים מרץ-אפריל 2020. כן, קצת אחרי שהוכרזה המגפה העולמית. השתתפו בו 244 חברות, הוא כלל סקר וראיונות עומק, 80% מהמשיבים היו מארה”ב. רבע מהארגונים היו עם מעל 10,000 עובדים, חצי עם בין 500 ל-10,000 עובדים (הממוצע היה 5,000 בניהם) ורבע נוסף עם מתחת ל-500 עובדים. דגש חשוב – הכוונה במחקר הספציפי הזה הוא ללמידה דיגיטלית בקצב אישי בלבד (כלומר, המחקר לא כלל וובינרים ושיעורים און ליין מוכווני מדריך).
מילה נוספת מאיתנו, הורדת המחקר המלא עולה 199$ לאנשים שאינם מנויים.

במה עסק המחקר?
לאור עליית הלמידה הדיגיטלית, מסתבר שלארגונים יש דרכים חזקות ליישם שיטות עבודה מומלצות בתחום.  בוובינר העולמי נסקרו ממצאים מ- E-Learning: The Evolving Landscape , מחקר המזהה שיטות למידה דיגיטליות הקשורות לארגונים בעלי הביצועים הטובים ביותר. המחקר בדק מס’ פרמטרים: מיעילות הלמידה הדיגיטלית לפי תחומי תוכן, השימוש בה בתוכניות למידה מעורבות, נגישות (לאנשים עם מוגבלויות) ואלמנטים שארגונים כוללים בה (כגון וידאו אינטראקטיבי ומשחק).
המחקר דן גם בכישורים החשובים ביותר וגם בפערי המיומנויות בקרב אנשי המקצוע המובילים למידה דיגיטלית ואף בחסמים העליונים ללמידה דיגיטלית אפקטיבית.

כמות השימוש

נתחיל מהשקף הזה, אז חוץ מזה שלוקח רגע להבין מה הולך פה, איזה תובנות ניתן לדעתך לחלץ מכאן?

atd-digital-learning-20201

מה אפשר ללמוד מהתרשים שלמעלה?

תובנה ראשונה – החל ממרץ 2020, 99% מהארגונים משתמשים בלמידה דיגיטלית!

תובנה שניה – למידה פורמלית דיגיטלית גדלה באופן ניכר.
בנוסף, החברות שנמצאות בחציון הסקר, הגדילו משמעותית את השימוש בלמידה דיגיטלית.
עד 2025 צפוי שירחיבו את השימוש ב-41% עד 60% נוספים.

תובנה שלישית – ארגונים יעבירו את מירב הלמידה שלהם לדיגיטלית בשנים הקרובות.

אופן השימוש

איך מזהים את הפרקטיקות הטובות ביותר בלמידה דיגיטלית?
החוקרים ביצעו חלוקה של הארגונים, לארגונים עם ביצועים גבוהים מאוד ולארגונים “רגילים”.

 

מה בעיקר מלמדים בלמידה דיגיטלית?
הנושאים המובילים הם: רגולציה, טכני ואוריינטציה.

atd-digital-learning-2020-2

 

מה שמעניין זה השקף הזה, בו ניתן לראות מה לדעת הארגונים היווה למידה אפקטיבית (וגם מה לא).

 

atd-digital-learning-2020-3

והמנצח באפקטיביות למידה הוא…. רגולציה!
הדרכות חובה, נהלים, חוקים וכולי… זה לא מפתיע במיוחד בגלל: המעקב שהדרכות אלו דורשות, התוכן ובעיקר בגלל הצורך להדריך את הנושאים הללו שוב ושוב.
במקום השני מבחינת אפקטיביות ניתן לראות למידה של נושאים טכניים.

במקום האחרון מבחינת הערכת אפקטיביות ניתן לראות שנמצאת הדרכת מכירות. לדעת המומחית, זה בגלל שאנשים רוצים תרגול אנושי ולכן נכון לחבר אותה ללמידה מעורבת / היברידית ולא לבצע אותה רק בלמידה דיגיטלית בקצב אישי. הערכת אפקטיביות נמוכה ניתן היה לראות גם במיומנויות רכות / בינאישיות.

כמות ואופן השימוש ב- Blended Learning
חשוב לציין שבעברית הפרשנות שלנו היא ל- Blended Learning היא למידה היברידית / למידה מעורבת בה אנחנו משתמשים במספר שיטות למידה מעורבבות. נושא שהוכח מחקרית מספר פעמים בעבר שגורם משפיע לטובה על אפקטיביות הלמידה.

atd-digital-learning-2020-4

לדברי החוקר ניתן לראות שארגונים עם ביצועים גבוהים משתמשים ב- Blended Learning באופן מובהק ובראיונות העומק ניתן היה ללמוד שזה משפיע לטובה על ביצועי הארגון!

באיזה סוג למידה דיגיטלית משתמשים?
רגע לפני הנתונים ה-ATD מספק לנו מילון מונחים:

atd-digital-learning-2020-5

המנצח הגדול הוא למידה דיגיטלית סטאטית.

atd-digital-learning-2020-6

החוקר הוסיף כי גם כאן ניתן היה לראות שחברות עם ביצועים גבוהים סימנו שימוש במספר סוגים של למידה דיגיטלית.
ועכשיו שימו לב לניתוח הזה, המראה לנו כיוונים קיימים ועתידיים בלמידה דיגיטלית בארגונים:

atd-digital-learning-2020-7

במה כן? וידאו שולט! מעל 90% משתמשים בוידאו ומעל 50% משתמשים בוידאו אינטראקטיבי.
אחריו ניתן לראות באופן מובהק שימוש במיקרו למידה.
בתחום המשחוק הדיגיטלי יש צפי לצמיחה.
לתחומי ה-AR ו-VR יש התייחסות מיוחדת מכיוון שלדעת המומחים, הם מתאימים מאוד לסקטורים מסויימים ועדיין יקר לשימוש.
לכן ניתן לראות שימוש מועט כיום, צפי מסוים לצמיחה ומאידך מובהקות בהצהרה על אי צפי לשימוש בהם.

מיומנויות נדרשות

המיומנויות החשובות לאנשי למידה בתחום הדיגיטלי
מתוך 16 מיומנויות המנצחת היא: קבלת החלטות לגבי האם ואיזה כלי דיגיטלי מתאים לתוכן.

atd-digital-learning-2020-8

המיומנויות החסרות

יש הלימה בין המיומנויות הנדרשות לבין המיומנויות החסרות.
עם זאת ניתן לראות שהמיומנות החסרה ביותר כיום ע”פ המחקר היא הערכת האפקטיביות של הלמידה הדיגיטלית.

atd-digital-learning-2020-9

אבל הדבר שהכי צועק “הצילו!” מהנתונים הללו הוא שמיומנויות ההפקה והפיתוח הדיגיטלי למעשה לא עלו כאן בכלל.
דהיינו ע”פ נתוני המחקר, הן פחות חשובות וגם אין בהן מחסור.

מקווה שהסקירה מסייעת לך בקבלת החלטות מושכלת ומסובבת ממצאים מהימנים.

רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

רוצה לקבל את הקטלוג של לימי?

לקבלת התמצית למייל
ולרישום לניוזלטר של limi

לקבלת הסקירה למייל
ולרישום לניוזלטר של limi